THE BISHOPS ARMS

Hur en träffsäker annonstext levererar träffsäkra kandidater

The Bishops Arms hade allt för att rekrytera en guldkandidat till puben i Mora – nästan. För vad spelar en attraktiv tjänst och en perfekt riktad annons för roll när annonstexten inte fångar kandidaternas intresse? Genom att låta Jobtip skriva om annonsmaterialet lyckades den klassiska pub- och hotellkedjan hitta sin nya pubchef.

Uppdrag

Att annonsera genom sociala medier var inget nytt för The Bishops Arms, men när det var dags att rekrytera en ny pubchef bjöd processen på utmaningar som krävde en extra insats. Här gällde det att hitta en person som hade det – en äkta “restaurangare” med passion för krögarlivet och värdskap. För att skriva en text som talade direkt till kandidaten med stort K tog en av Jobtips copywriters på sig att grotta ner sig i tjänsten. En intervju med Johan Edberg (Områdesansvarig för Hotel Bishops Arms) bjöd på mat- och dryckestrender, dedikerade kollegor och fantastiska utvecklingsmöjligheter.

Resultat

Jobtips omskrivning – en så kallad Job Branding – utmynnande i en målgruppsanpassad annonstext med ledarskap och kärlek till restauranglivet i fokus. Genom storytelling och att lyfta attraktiva aspekter av tjänsten fick The Bishops Arms in flera guldkandidater och lyckades tillslut tillsätta en nya pubchef!

0 st
Ansökningar
0 st
Tips på kandidater
0 st
Målgruppsvisningar

Omdömme

“Vår Job Branding-upplevelse var smidig, professionell och rakt på sak! Den nya annonstexten var mer konkret och lyfte vårt erbjudande på ett attraktivt sätt, vilket gjorde att vi fick fler träffsäkra ansökningar. Annonstexten var på precis rätt nivå för att relevanta kandidater skulle ta steget att faktiskt söka tjänsten!”

Johan Edberg,
områdesansvarig hotell Bishops Arms