Om Jobtip

Jobtip erbjuder rekryteringstjänster och Employer Branding på sociala medier till stora och små arbetsgivare. Verksamheten startade 2007 och har ca 80 anställda. Jobtip är ett tillväxtföretag och har kontor i Stockholm, Gdansk (Polen), San Diego (USA) och huvudkontor i Göteborg.

Jobtip gör det enkelt för företag att rekrytera rätt medarbetare genom att presentera attraktiva jobbannonser till rätt personer på sociala medier. Genom att dra nytta av personliga nätverk och rekommendationer får annonserna ytterligare spridning på sociala medier. Utöver Facebook, Instagram och LinkedIn används även andra plattformar som Snapchat, Twitter, Youtube och Google.

Med goda kunskaper inom referensbaserad rekrytering via sociala medier vet Jobtip hur den perfekta matchningen skapas mellan arbetsgivare och potentiella kandidater.

Jobtips historia

Sedan starten 2007 har Jobtip förmedlat närmare 50 000 rekryteringsannonser till företag i Europa och USA. Företaget har från början erbjudit rekryteringstjänster på nätet, men 2014 lanserades en ny marknadsnisch, att använda sociala medier för att nå ut till rätt kandidater och även attrahera de som för tillfället inte aktivt söker jobb.Framgången var direkt och tillväxten tog fart.

Idag erbjuder vi en av marknadens mest avancerade tekniska lösningar som hjälper företag med rekryteringstjänster på sociala medier. Jobtip är ledande i Norden inom Social Recruiting med Job Branding-annonser och Employer Branding till både stora och små arbetsgivare.

På Jobtip arbetar passionerade medarbetare med olika bakgrunder, erfarenheter och kunskaper, som alla brinner för att hjälpa kunderna hitta drömkandidater. Här premieras alltid drivkraft, ambition och personlighet.

Jobtips värdegrund

Vi tror på:

  • Människans drivkrafter är nycklar till en digital och smidig rekryteringsprocess.
  • Alla har en rätt plats i arbetslivet idag, och en annan imorgon.
  • Kunskap och mätbarhet är förutsättningar till effektivitet och innovation.


Jobtip arbetar efter tre kundlöften:

  • Pålitliga, vi ger mätbara resultat till våra kunder.
  • Hängivna, vi är drivna och professionella.
  • Innovativa, vi har kunskap och nyfikenhet att hela tiden utvecklas.